Zalando's bewustmakingscampagne voor borstkanker

Wat is de Breast Cancer Awareness-campagne van Zalando?

Zalando lanceert op 15 oktober 2019 voor het eerst een internationale bewustmakingscampagne voor borstkanker, ter ondersteuning van verschillende projecten binnen de Zalando-markten. Met deze campagne wil Zalando bijdragen aan de maatschappelijke bewustwording over borstkanker en de strijd ertegen. Door internationale organisaties te steunen, die zich sinds lange tijd inzetten voor de strijd tegen borstkanker, wil Zalando zich aansluiten bij hun ambitieuze doelen: de ziekte nog beter behandelbaar maken en de levenskwaliteit van (ex-)patiënten verbeteren. Daarbij wil Zalando ook de Pink Ribbon-campagne ondersteunen in het streven om alle vrouwen te verzorgen.

Welke activiteiten ondersteunt Zalando met dit initiatief?

Met deze campagne ondersteunt Zalando projecten in verschillende landen waar het onlineplatform actief is. Een van de belangrijkste activiteiten is de steun aan het Spaanse programma ""Atención integral a la mujer con cáncer de mama"" van AECC, gericht op het verbeteren van de levenskwaliteit van vrouwen met borstkanker. Zalando ondersteunt daarnaast de lokale initiatieven van Pink Ribbon in België, zoals de financiering voor vroege opsporing van borstkanker. In Nederland wordt bijgedragen aan projecten gericht op de levenskwaliteit van patiënten en op nazorg. In Frankrijk wordt samengewerkt met de ARC Foundation, gericht op onderzoek naar borstfibroma, dat ontstaat door behandelingen van kanker, en op verbetering van de kwaliteit van leven van ex-patiënten. In Italië steunt Zalando het AIRC-onderzoek naar borstkanker door twee tweejaarlijkse beurzen voor jonge onderzoekers te financieren.

Hoe ondersteunt Zalando Pink Ribbon in Nederland?

In Nederland ondersteunt Zalando wetenschappelijk onderzoek van Pink Ribbon naar de behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker. Pink Ribbon streeft ernaar om elke borstkankerpatiënt de juiste behandeling en optimale begeleiding te bieden, met als resultaat een beter en langer leven.

Hoe ondersteunt Zalando AIRC in Italië?

In Italië financiert Zalando twee tweejarige studiebeurzen voor jonge borstkankeronderzoekers. De oproep tot het indienen van aanvragen werd in april 2019 gepubliceerd op de belangrijkste wetenschappelijke kanalen en op de AIRC-website. Het Technisch en Wetenschappelijk Comité van AIRC, bestaande uit leden uit het internationale onderzoeksveld, beslist aan wie de beurzen worden toegekend. De bekendmaking volgt begin 2020.

Hoe ondersteunt Zalando Pink Ribbon in Spanje?

In Spanje financiert Zalando de door de AECC opgerichte bewustmakingscampagne voor borstkanker. Doelen hiervan zijn onder meer het minimaliseren van de emotionele en psychologische effecten die borstkanker veroorzaakt. Daarnaast richt het project zich op beschikbaarheid van sociale middelen om de ziekte het hoofd te bieden. Dit uit zich in initiatieven voor psychologische aandacht, sociale aandacht, behandeling van lymfoedeem, vrijetijdsactiviteiten en medisch advies.
De Spaanse vereniging tegen kanker (AECC) is een non-profit, particulier gefinancierde sociale organisatie die al meer dan 65 jaar strijdt om de impact van kanker te verminderen en de levenskwaliteit van patiënten te verbeteren. De pijlers ter ondersteuning van de activiteiten van de vereniging zijn het bevorderen van preventie en bewustwording, het ondersteunen van kankerpatiënten door medisch advies en psychologische en sociale zorg en het bevorderen en financieren van onderzoek. Sinds 2011 is meer dan € 56 miljoen aan financiering toegewezen aan meer dan 380 onderzoeksprojecten naar kanker.

Hoe ondersteunt Zalando Pink Ribbon in België?

Zalando doneert aan het lokale programma van Pink Ribbon, gericht op onderzoek naar de vroegtijdige opsporing van borstkanker en de bevordering van een gezondere en meer evenwichtige levensstijl om de diagnose van kanker te voorkomen.

Hoe ondersteunt Zalando de ARC Foundation in Frankrijk?

Kanker treft elk jaar 382.000 mensen in Frankrijk, waarvan er ruim 157.000 overlijden. Geen leeftijdsgroep blijft bespaard. Elk onderzoeksproject, elke ontdekking en elke vooruitgang is dus een waardevolle stap in deze strijd. Zalando zet zich in voor de ARC Foundation door deel te nemen aan de financiering van het project van oncoloog en radiotherapeut Céline Bourgier, dat zich richt op het voorkomen van de negatieve effecten van radiotherapie.

 


Wil je 10% korting* op je volgende bestelling?

Schrijf je in voor de Zalando-nieuwsbrief en krijg niet alleen 10% korting op je eerstvolgende bestelling, maar ontvang ook updates over sales, trends en outfitinspiratie.

Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie over hoe Zalando jouw gegevens verwerkt.